ترفند های نگهداری ماگ سرامیکی

ترفند های نگهداری ماگ سرامیکی

نگهداری از ماگ سرامیکی

افراد زیادی ماگ های سرامیکی دارند و معمولن ماگ خود را دوست دارند. یا آن را هدیه گرفته اند و یا به خاطر زیباییش خریده اند و دلشان می خواهد نوشیدنی خود را در آن بخورند. شاید در عصرهای سرد زمستان، پشت پنجره بایستند و قهوه بخورند، شاید سهم چای محل کارشان را و شاید شربتی خنک را در آن بنوشند.

 

در این متن به روش های ساده و کاربردی درباره نگهداری از لیوان سرامیکی پرداخته ایم.

1 – از کشیدن سیم ظرفشویی روی لیوان سرامیکی خودداری کنید. لعاب و یا چاپ احتمالی آن از بین خواهد رفت. استفاده از ابر نرم توصیه می شود.

2 – ماگ سرامیکی را با شوک دمایی مواجه نکنید زیرا ممکن است که بشکند. یعنی ماگ سرد را به صورت ناگهانی داغ نکنید و لیوان گرم را به یک باره سرد نکنید.

3 – اگر مطمئن نیستید که لیوان سرامیکی شما با درجه حرارتی بالا در کوره پخت شده باشد، از قرار دادن آن در مایکروفر، ماشین ظرفشویی و برابر آفتاب خودداری کنید.

4 – برای جلوگیری از جرم گرفتن سطح داخلی ماگ، اجازه ندهید نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه برای مدت طولانی در آن باقی بماند.

5 – برای شستشوی ماگ های جرم گرفته، هرگز از مایع سفید کننده (وایتکس) استفاده نکنید زیرا در هر حال مقداری از آن پس از آبکشی روی لیوان باقی می ماند که برای سلامتی مضر است. خیس کردن لیوان در آب به مدت چند ساعت و سپس شستشو، برای تمیز شدن کافی است.

6 – از لیوان های لب پر شده و دارای شکستگی و ترک در سطح، دیگر استفاده نکنید. وقت خرید یک ماگ جدید رسیده است.

7 – ماگ هایی که دستگیره شان شکسته است را می توان به عنوان گلدان استفاده کرد و فضاهای داخلی را با جانمایی این ماگ های گلدانی زیبا کرد.

 

اگر قصد خرید ماگ سرامیکی دارید، به این بخش تماس با ما سایت نوین نقش مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.