راهکارهای افزایش دوام تیشرت

راهکارهای افزایش دوام تیشرت

راهکارهای پیشنهادی نوین نقش برای افزایش دوام تیشرت

تیشرت ها بالاپوش محبوبی هستند؛ زن و مرد هم ندارد. تیشرت ها پادشاه پوشاک در تابستان اند ولی اینطور هم نیست که در فصل های دیگر پوشیده نشوند. تیشرت ها در رنگ ها و مدل های مختلف با طرح ها و اندازه های گوناگون تولید می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. در این بین می توان اصولی مشترک برای افزایش دوام تیشرت ارائه کرد.

برای هر نوع خاص لباس مثل شلوار یا سویشرت و ... یا برای اجناس گوناگون مثل نخی، پشمی، چرمی و ... راه حل هایی در جهت ماندگاری بیشترشان وجود دارد. در اینجا منظور ما، بیشتر تیشرت نخی است.

 

نوین نقش برای بیشتر شدن عمر تیشرت ها، این راهکارها را پیشنهاد می کند:

1 – تیشرت نخی و یا هر جنس دیگر را نباید با آب خیلی داغ شستشو داد. حد اکثر دمای 40 یا 50 درجه کافی است.

2 – استفاده از پودرهای نسل جدید یا مایع لباسشویی می تواند به حفظ بافت پارچه تیشرت کمک کند. تکنولوژی تولید این مواد شوینده پوشاک سبب می شود آسیب کمتری به البسه برسد.

3 – تیشرت را پشت و رو کنید و بشویید. فرق نمی کند که شستشو دستی باشد یا با ماشین لباسشویی. این کار سبب پرز ندادن روی پارچه لباس و حفظ انسجام بافت آن می شود.

4 – پس از شستشو با دست، تیشرت ها را خیلی محکم نچلانید و فشرده نکنید. چلاندن شدید سبب از فرم افتادن لباس می شود. بهتر است اجازه دهید در زمان طولانی تری خشک شوند.

5 – هنگام پهن کردن تی شرت برای خشک شدن، تکان های شدید به تیشرت خیس وارد نکنید زیرا فرم خود را از دست می دهد.

6 – تیشرت ها را هنگام خشک شدن، برای مدت طولانی در برابر آفتاب قرار ندهید. پوشیدن تیشرت تیره برای مدت طولانی در زیر آفتاب هم باعث رنگ پریدگی آن می شود.

7 – اگر تیشرت های تیره برای زمان زیاد در برابر تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرند، به اصطلاح بور می شوند. بهتر است تیشرت های تیره در فصول سرد سال که زاویه تابش کمی ملایم تر است (زیر لباس های گرم جلو باز مانند جلیقه و کاپشن) استفاده شوند.

8 – اتوکشی تیشرت ها بسته به جنس پارچه و نوع چاپ تیشرت متفاوت است. چاپ هایی که جنسی مانند پلاستیک دارند نباید زیر اتو قرار بگیرند. در عوض می توانید پارچه را از پشت و با دمایی کم اتو کنید. گاهی اوقات این شیوه اتوکشی به رفع چروک هایی که در قسمت چاپ شده ایجاد شده اند هم کمک می کند.

9 – همه تیشترت ها را نمی توان به جالباسی آویزان کرد زیرا ممکن است محل آویز شدن روی تیشرت در قسمت سرشانه رد بیندازد و جایش بماند. به جای آن می توانید در ابعاد بزرگ، تا کنید تیشرت را. شیوه های گوناگونی برای تا کردن تیشرت وجود دارد و حتی امکان رول کردن تیشرت ها برای کمر جا گرفتن در کمد و کشو و ... وجود دارد.

10 – حتمن به راهنمای نگهداری از تیشرت که معمولن در یقه یا کنار تیشرت به صورت تگ است دقت کنید و اگر موجود نبود، همین روش های عمومی را به کار بگیرید.

11 – هنگام نشست و برخاست دقت کنید بخشی از تیشرت در پشت یا کناره ها دچار کشیدگی و تاخوردگی نشود.

12 – جهت اطمینان از عدم ایجاد حساسیت پوستی ناشی از گرد و غبار و ... ، تیشرت های نو را یک بار بشویید و سپس بپوشید.

امیدواریم با اطلاع رسانی این نکات نگهداری تیشرت، توانسته باشیم به ماندگاری لباس های شما کمک کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.