صنعت چاپ در رقابت های المپیک

صنعت چاپ در رقابت های المپیک

نگاهی گذرا بر عملکرد صنعت چاپ در المپیک

المپیک بزرگترین رویداد ورزشی دنیاست که هر چهار سال یک بار برای رقابت ورزشکاران سراسر دنیا برگزار می شود. معمولاً المپیک ها غرق در رنگ اند. رنگ های محبوب کشورهای میزبان یا برگزار کننده به عنوان رنگ غالب مورد توجه قرار دارند و مشابه تم ها، سعی می شود تا رنگ زمینه مسابقات به این رنگ ها تغییر پیدا کند. فرقی نمی کند المپیک زمستانی باشد، المپیک تابستانی باشد یا پارالمپیک؛ همه این موارد به واسطه چاپ محقق می شود.

هر چه از گذشته به سمت زمان حال می آییم، المپیک ها با رنگ و لعاب بیشتری، تشریفات خود ازجمله افتتاحیه ها و اختتامیه ها و حین انجام مسابقات را برگزار می کنند. مانند آنچه در المپیک 2012 لندن، 2016 برزیل و 2020 ژاپن شاهد بودیم. احتمالن المپیک 2024 پاریس حرف های زیادی برای گفتن در زمینه چاپ و صنایع مرتبط دارد.

با پیشرفت تکنولوژی های چاپ، کیفیت خروجی موارد چاپی، چه در المپیک زمستانی و چه در سایر عرصه ها، بهبود چشمگیر یافته است.

 

کاربرد چاپ در المپیک

لباس ورزشکاران کشور ها و هرجا که نیاز به بروز هویت بصری باشد، همگی به وسیله چاپ، رنگی می شوند. اگر چاپ از "المپیک" گرفته شود، بسیاری از زیبایی های تصویری آن از بین می رود. چاپ در المپیک از این رو مهم است که طیف وسیعی از اشیاء حاضر در این رقاب ورزشی را متأثر از خود می سازد؛ پرچم کشور ها، اقلام هواداری مانند شال و کلاه و عروسک و بسیاری چیز های دیگر. حتی مواردی مانند شخصیت یا فیگورهای طراحی شده برای این رویداد یا جوایز و تندیس های اهدایی به ورزشکاران هم با حضور موثر چاپ انجام می شود.

 

هدف از نگارش این مقاله چاپ کوتاه، یادآوری اهمیت ویژه چاپ در آوردگاه بزرگ المپیک بود. میزبانی المپیک گردش اقتصادی بالایی برای کشور میزبان به همراه دارد اما این بدان معنا نیست که کشورهای شرکت کننده و اصناف و مشاغلی که به المپیک مرتبط اند و با آن درگیر می شوند را از هیجان برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی در تهیه وسایل و البسه و ... دور نگه دارد. فعالان چاپ در سراسر دنیا ، نقش پررنگی در زیبایی های دیداری المپیک ها دارند؛ البته که نباید از گردش مالی صنعت چاپ که به صورت بالقوه می تواند از این حوزه حاصل شود، غافل بود.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.